Grönt är faktiskt ganska skönt, trots allt…

Har egentligen aldrig gillat grönt, inte på kläder och inte i hemmet, men jag har faktiskt börjat tänka om. Den militär/khakigröna färgen älskar jag på kläder och har köpt några plagg som tex linnen, ”innejacka” etc, men vill ha en kort  vårjacka i den färgen…

Sen finns det en romantisk grön färg som är så sjukt mysig i hemmet. Googlade febrilt, men hittade inte en enda pryl i rätt grön färg, men om jag säger romantisk grön så tror jag de flesta vet vilken grön jag menar.

Har en grön fåtölj i sovrummet som är ett arvegods som  hela tiden gömts under filtar, fårskinn eller kuddar, men idag har jag vårrensat sovrummet och nu får den för första gången synas i sin helhet.

Om någon av mina vänner skulle se denna skulle de nog inte tänka på mig alls, eftersom den egentligen i sig inte är min stil, men den har en sån fantastisk själ den här möbeln, om man jag får uttrycka mig lite flummigt. (Klart jag får det, det är ju min blogg 😀 )Det syns så väl att den varit älskad och den har härliga slitningar här och var som absolut inte är störande på något vis, utan snarare tvärtom ger den mer personlighet, som karlar som får rynkor runt ögonen ungefär.

Mys på och tänk på att gå in i situationer med öppet sinne, vem vet, du kanske blir överraskad…. 😉 Puss och kram♥


Lämna en kommentar