Veckans loppisfynd…

Var på en hel dags loppisturné med mamma  i veckan och hittade massor med bra saker. Både som skall göras om och som är fina precis som de är.

Flera flaskor blev det… De två med etiketterna hittade vi på ett garageloppis utanför Bollnäs där man fick tuta så kom en snäll farbror ut och hjälpte oss. Han hade en ljusblå kommod också som jag blev sjukt frälst i, men som jag blev tvungen att lämna kvar eftersom jag inte för mitt liv kunde komma på var jag ska ha den… 😦

De andra flaskorna hittade jag på loppis på Södran i Edsbyn. Troligtvis den fräschaste loppisen jag varit på. De hade dels loppisprylar, dels hemmamålade saker och möbler som var hästlängder finare än det jag målar. Dessutom till väldigt rimliga priser. Väl värt ett besök om du har vägarna förbi.

En söt slev och väldigt praktiska glasunderlägg som nästan ser ut som en liten byrå. Skall få lite nya färger bara. Dessa hittade jag på en loppis i Gäddvik. Ligger i en liten ”lada” precis ute vid vägen och är jättelätt att hitta eftersom det finns ett gäng med skyltar på vägen.

Små glas med handtag som vi tänkt servera kaffedrinkar i 🙂 och kakformar som alltid är bra att ha för t.ex. värmeljus.

Dessa ligger också på måleribordet för lite uppfräschning. 5 kr st 🙂

Har en fäbless för gamla lådor, och då menar jag gamla…. Denna skönhet skall bara rengöras lite försiktigt sen är den i toppskick. För att vara så gammal då förstås… 🙂 Kan faktiskt vara det bästa inköpet under hela rundan.

Dessa skall också piffas lite sen kan man förvara vad man känner för i dem…

Är så vansinnigt övernöjd med loppisturen! Hittade egentligen inget av det jag letade efter men dessa prylar lär jag nog hitta en plats för…

Ute regnar det så nu plockas penslar, färg och en kopp kaffe fram för lite härligt söndagspyssel. Kramar


2 responses to “Veckans loppisfynd…

Lämna en kommentar