Glasstårtshjärtan till någon man tycker om❤

Den här glasstårtan gjorde Nigella för ett par veckor sen och jag snappade helt sonika upp ingredienserna och testade häromdagen. Överraskade min underbara sambo med glasstårtshjärtan och i vanlig ordning lägger jag ut receptet på bloggen så att jag inte tappar bort det😀

Glasstårta
⭐5 dl vispgrädde
⭐1 påse färdiga maränger
⭐100 g mörk choklad
⭐1 kork rom

⭐Vispa grädden.

⭐Smula ner marängerna i grädden och häll på en kork rom. Jag tog Captain Morgan, funkade utmärkt.

⭐Hacka chokladen och vänd ner.

⭐Klä en form som tål att stå i frysen med plastfolie och häll i gräddröran.

⭐Låt stå i några timmar. Min stod runt 5 timmar.

⭐Ta loss tårtan med hjälp av plastfolien och gå loss med garneringen. Inspirationstips: Noblesse, hemmagjord chokladsås, bär, vispgrädde, mer maränger, kondenserad mjölk etc etc.

Superbra efterrätt eller soffmysmums om man inte har så höga krav på sig.

20131031-225837.jpg

20131031-230007.jpg

Svårt att få en bra bild mot tallriken, men serverandet var viktigare just då😉

Nästa gång tänker jag blanda i egen kakdeg, sicken vinnare det lär bli!! ❤

Kommentera

